바르셀로나에서 독일 뒤셀도르프발 비행기
10시27분 20초 38,000피트에 도달.
10시30분8초 패트릭 기장은 안드레아스 부기장에게 화장실을 갔다 온다고 말한다.
10시30분34초에 조종석을 떠나는 기장.
30초 뒤인 10시30분53초 안드레아스 부기장은 38,000피트에서 100피트로 변경 기체는 분당 510~1500m씩 하강한다. 10시34분31초 볼일을 끝낸 기장은 조정석문을 열기 위해 호출버튼을 누르지만 부기장은 이를 무시한다.
10시35분32초~39초 2초사이 기장이 문을 두드리는 소리가 블랙박스에 녹음된다.
10시39분30초~40분28초 프랑스 항공방위대가 항공기를 호출했지만 응답은 없다.
10시39분30초~40분28초 사이에 패트릭 기장은 도구를 이용하여 조종석 문을 부수려 시도했고 911테러 이후 조종석 문은 폭탄으로도 견딜 수 있도록 설계되었기 때문에 문을 여는데 실패하고 만다.
10시41분부터 추락경고음 "Terrain Terrain, Pull Up! Pull Up! 이 울리기 시작한다.
10시41분6초 640km/h의 속도로 프랑스 알프스 산맥에 충돌하고 만다.
탑승자 150명 전원 사망했다.
부기장의 집을 수색한 결과
'자살방법', '조종실 문구조' 등을 검색한 기록을 복원한다. 더 충격적인 것은 사고 이전 비행에서 자살 예행연습을 했다는 것이다.
기장이 없는 시간에 2분동안 고도를 49,000피트에서 100피트로 바꾸는 연습을 하고 실전으로 옮겼다.
A plane from Barcelona to Dusseldorf, Germany.
10:27:20 seconds. Reached 38,000 feet.
At 10:30:08, Captain Patrick tells Deputy Captain Andreas to go to the bathroom.
Captain leaves the cockpit at 10:30:34.
Thirty seconds later, at 10:30:53, Deputy Captain Andreas descends 510 to 1500m per minute from 38,000 feet to 100 feet. After finishing the business at 10:34:31, the captain presses the call button to open the row stone door, but the assistant captain ignores it.
The sound of the captain knocking on the door between 10:35 and 32 to 39 seconds is recorded in the black box.
French Air Defense Force called the aircraft at 10:39:40:28 but there was no response.
Between 10:30 and 40 minutes and 28 seconds, Captain Patrick attempted to break the cockpit door using a tool, and after the 911 terrorist attack, the cockpit door failed to open because it was designed to withstand bombs.
From 10:41, the fall warning sound, "Terrain Terrain, Pull Up!" Pull Up! My teeth are starting to ring.
It collides with the French Alps at a speed of 10:41:06.640 km/h.
All 150 passengers were killed.
As a result of searching the deputy director's house,
It restores records of searching for "suicide methods" and "controlled room door structures." What's more shocking is that he practiced suicide on a flight before the accident.
I practiced changing the altitude from 49,000 feet to 100 feet for two minutes without a captain and moved to practice.
'사건사고' 카테고리의 다른 글
아프간 최악의 참사 "레드윙 작전" (0) | 2022.02.11 |
---|---|
전쟁 중 일어난 황당사건 (0) | 2022.02.11 |
<일본 5대 미제 살인사건>세타가야 일가족 미제 살인사건 2 (0) | 2022.02.10 |
<일본 5대 미제 살인사건>세타가야 일가족 미제 살인사건 (0) | 2022.02.10 |
김해 여고생 살인사건 (0) | 2022.02.10 |